Tuesday, November 11, 2008

Makin susah la medic nih.

(dalam buku pediatrics aku, dia orang ade ajar macam mana nak susukan anak, termasuk posisi dan takat mana nak masuk benda alah tu kat dalam mulut baby. ape kejadah?)

Dah lama aku dengar yang medic ni susah. tapi aku peduli apa, konon-konon hebat nak ambik jugak course nih. aku dengar jugak camana orang-orang yang ambik medic nih tiba-tiba jadi saiko. kalau dekat KMB diorang dengar Fratellis dengan Arctic monkeys, lepas ambik medic trus tukar taste dengar Andrea Bocelli. Mana taknye, buku-buku die banyak macam dekat library negeri, tapi section budak-budak lah. cuma tajuk-tajuk bukunye lagi susah nak sebut. cuba kau orang sebut nih, otolaryngology. tak berbelit ke lidah tuh.

dah nak dekat setahun aku duduk dekat India nih, tapi tak pernah nampak Shilpa Shetty. tapi tahun lepas aku ade lecturer yang sebijik macam pelakon Bollywood. time dia bagi lecture, aku mengada-ngada nak duduk depan. nak tengok dari dekat la konon. muka dia la bukan benda lain. last-last die panggil aku pegi depan sebab nak bagi demonstrasi chest examination. menggila aku dekat depan kena cabut baju. dia pegang badan aku sampai part-part sensitif pun dia tempelak. aku tengok muka kawan-kawan aku yang lain. yang lelaki jeles, yang perempuan, tak tau lah.

(aku dengar belajar Medic dekat UK senang sikit. kelas pun bukan tiap-tiap hari macam dekat India ni. Ha, sape suruh jadi wussie taknak pegi Leeds sorang-sorang)

2 comments:

hidayahnazri said...

geez. new blog, brother? :D

IRA said...

wahhhh menarik menarik!!gheeeee! keep writing! bnde best2 sket! hehehehe